Sony se poučila z neúspěchu Concordu: Co se vlastně stalo?

Pokud jste ještě nezaslechli, Concord od Sony je jedním z největších herních fiask v posledních letech. Mělo to být velké jméno v oblasti live-service her, ale po vydání v srpnu 2024, se hra, která měla ambice stát se hitem, rychle potopila a byla úplně zrušena jen pár týdnů po startu. Teď se k celé situaci vyjádřil Hiroki Totoki, prezident a CFO Sony, a rozhodně nešetřil slovy. Tak co se vlastně stalo?

"Concord neměl dostatečné 'brány'!" 🚧

Totoki během nedávného setkání po výdělcích Sony řekl, že Concord zklamal, protože neměl dostatečné „brány“ – tedy žádné porádné testování uživatelů a evaluace, které by hru dostaly pod lupy ještě před jejím vydáním. A to přitom mělo být klíčové! Místo toho, aby se průběžně testovalo, jak hra zapadá do očekávání hráčů, Sony si až po otevřené betě začalo uvědomovat, že něco není v pořádku. Kdyby testování probíhalo dřív, možná by to vypadalo úplně jinak.

Siloed struktura Sony – další problém? 🤔

Další zásadní věcí, kterou Totoki zmínil, je samotná organizace Sony, která je prý "siloed" (tedy jakoby uzavřená do jednotlivých oddělení, která mezi sebou nekomunikují dostatečně efektivně). Tento přístup měl vést k tomu, že vývojáři v Firewalk Studios a marketingoví lidé v Sony nepropojili své síly dostatečně a výsledek byl jasný – hra, která prostě nezaujala.


Neúspěch, který bolí – ale není konec! 🙌

Je jasné, že Concord je v historii Sony považován za jeden z největších neúspěchů, pokud jde o live-service tituly. Ale než abyste si mysleli, že Sony z toho vyvodí nějaké zásadní změny, není to tak jednoduché. Naopak, Totoki neztrácí naději a tvrdí, že se pořád učí, jak optimalizovat svoje live-service projekty.

Ačkoli Concord selhal, není to konec pro Sony v oblasti herních služeb. Mimochodem, letošní Helldivers 2 je příkladem, jak to může vypadat, když to vyjde – prodalo se 12 milionů kopií během tří měsíců! 😱 To je neuvěřitelné číslo! Sony i tak pokračuje v práci na dalších live-service titulech, včetně nových her, jako je Fairgames od Haven Studios a Marathon od Bungie, které mají na 2025 velké ambice.

Co nás tedy čeká dál? 🔮

Sony má teď spoustu co napravovat a samozřejmě se čeká, jestli budou schopní vytěžit z neúspěchu Concordu nějaké cenné lekce. Tak nebo tak, v herním světě nikdy není všechno tak černobílé. I když Concord neuspěl, Helldivers 2 ukazuje, že to jde i jinak.

A co vy? Co si myslíte o neúspěchu Concordu? Měli by se Sony zaměřit na jednoduchost a zábavu místo experimentů? Napište mi do komentářů! 👇🎮

Komentáře